Κρουαζιέρα: Τα ελληνικά νερά δεν είναι ακόμη “ήρεμα” για τους μεγάλους ομίλους

Κρουαζιέρα: Τα ελληνικά νερά δεν είναι ακόμη “ήρεμα” για τους μεγάλους ομίλους

6af75caf1bb34b519dbf2017221d9900_F164946850.png

Τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος που ανακοινώθηκαν χθες για τις “επιδόσεις” των ελληνικών λιμανιών στον κλάδο της κρουαζιέρας τη χρονιά που πέρασε ήρθαν να επιβεβαιώσουν τις αρνητικές προβλέψεις των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο (και είχαν διατυπωθεί ήδη από τις αρχές του 2017) τόσο για την κάμψη στον αριθμό των επισκεπτών, όσο και στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, στην πλειονότητα των ελληνικών προορισμών.

Ο προβληματισμός για την πορεία της κρουαζιέρας και αυτή τη σεζόν είναι εξίσου έντονος. Στελέχη του κλάδου παραμένουν επιφυλακτικοί για το αν τα ελληνικά λιμάνια θα καταφέρουν φέτος να περιορίσουν τις απώλειες της χρονιάς που πέρασε.

Κρουαζιέρα: Τα ελληνικά νερά δεν είναι ακόμη “ήρεμα” για τους μεγάλους ομίλους

Οι πληροφορίες λένε πως ο όγκος των προσεγγίσεων θα παραμείνει στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2017, με τον αριθμό των ταξιδιωτών εντούτοις (και κατά πόσο θα είναι υψηλές οι πληρότητες των δρομολογίων) να αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν παράγοντες της αγοράς που εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία πως τα μεγέθη της ελληνικής κρουαζιέρας ενδεχομένως να παρουσιάσουν μικρή βελτίωση, κυρίως λόγο της γενικότερης ανόδου του τουριστικού ρεύματος για την Ελλάδα, αλλά και λόγω του ανοίγματος σε νέες αγορές (από τη Celestyal Cruises προς την αγορά της Κίνας).

Επιχειρηματίες του χώρου που γνωρίζουν καλά την αγορά της κρουαζιέρας εξηγούν πως η ρευστότητα στην περιοχή της ανατ. Μεσογείου, αλλά και η επιφυλακτικότητα μεγάλων ομίλων να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμά τους τουρκικά λιμάνια, θα έχει συνέχεια, γεγονός που επηρεάζει σημαντικά και την Ελλάδα δεδομένου πως κατά κύριο λόγο τα πακέτα ήταν συνδυαστικά. Η πολιτική αστάθεια στην ευρύτερη περιοχή θεωρείται ο βασικός λόγος που οι εταιρείες έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στα λιμάνια της Ιταλίας και της Ισπανίας. Ταυτόχρονα, στελέχη από κορυφαίους ομίλους του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Μεσογείου όπως η Royal Caribbean, Carnival, Med Cruise έχουν ουκ ολίγες φορές επισημάνει το μόνιμο πρόβλημα των υποδομών στα ελληνικά λιμάνια, με συνέπεια να μην είναι δυνατό να φέρουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια σε αυτά.

Τα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ έδειξαν πως πέρσι η πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έφτασε το 20,5% (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017). Στο 11% ήταν οι απώλειες στους επιβάτες κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017).

Μείωση καταγράφηκε και στους 6 βασικούς προορισμούς κρουαζιέρας: Πειραιά, Μύκονο, Κέρκυρα, Σαντορίνη, Κατάκολο και Ρόδο. Στο λιμάνι του Πειραιά καταγράφηκαν 576 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 1.055.559 επισκέψεις επιβατών, έναντι 625 αφίξεων κρουαζιερόπλοιων το 2016 με 1.094.135 επισκέψεις επιβατών. Η Μύκονος είχε 501 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 699.304 επισκέψεις επιβατών έναντι 596 αφίξεων το 2016 με 722.517 επισκέψεις επιβατών.

Στον αντίποδα, οι εκτιμήσεις για την παγκόσμια αγορά της κρουαζιέρας διαφαίνονται κάτι παραπάνω από ευνοϊκές. Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) προβλέπει πως το 2018 αναμένονται 1,4 εκατ. περισσότεροι επιβάτες κρουαζιέρας διεθνώς σε σχέση με πέρσι.

Πηγή: www.capital.gr Βασιλική Κουρλιμπίνη

Προηγούμενο ΕΣΕΕ: Οδηγίες για το περιβαλλοντικό τέλος για τις πλαστικές σακούλες
28ης Οκτωβρίου & Πλ. Ηρώων,
Τ.Κ. 27100 ΠΥΡΓΟΣ

Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
8:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας